Onze trainingen stoelen op de dagelijkse praktijk. Elke training bestaat uit een combinatie van theorie en praktische opdrachten. Samen met de deelnemers van binnen organisaties gaat u aan de slag met vraagstukken uit de praktijk. Daarbij staat het gewenste resultaat op úw werkplek centraal.
Uitwisseling van ervaringen is een belangrijk ingrediënt van onze training. Omgekeerd inspireert uw verhaal anderen. Maar het volgen van een open en/of incompany training kent nog meer voordelen: verdieping in een specifiek beleidsterrein, kennis met de nieuwste inzichten en methoden, die optimaal zijn afgestemd op trainingen en elke training wordt afgesloten met een evaluatie, waarmee wij voortdurend de kwaliteit bewaken en verder verbeteren.
Wij geven trainingen op onder andere de volgende gebieden:
Personeelsmanagement, arbo, verzuim, sales, time-management, arbeidsrecht, gesprekstechnieken (zoals STAR methode), communicatie, situationeel leiderschapsstijlen en rolbewijstzijn voor leidinggeven alsmede personal training.
Zowel HR(QI) B.V. als opleidingsbureau, alsook de trainers/docenten zijn definitief geregistreerd en gecertificeerd bij het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs (CRKBO) .
De maatwerk trainingen van HR(QI) B.V. zijn gestoeld op de dagelijkse praktijk. Elke training bestaat uit een combinatie van theorie en praktische opdrachten. Samen met de deelnemers gaan we aan de slag met vraagstukken uit hun eigen praktijk. Daarbij staat het gewenste resultaat op hun werkplek en hun leerdoelen centraal.
Uitwisseling van ervaringen (interactie) is een belangrijk ingrediënt van onze trainingen. Omgekeerd inspireert de deelnemer andere deelnemers door ervaringen en zijn/haar verhaal te delen. Wij verdiepen in de specifieke beleidsterreinen, kennis met de nieuwste inzichten en methoden, die optimaal zijn afgestemd op de leerbehoeften van de deelnemer. Alle trainingen worden zowel tussentijds als achteraf geëvalueerd, waarmee wij voortdurend de kwaliteit bewaken en verder willen verbeteren.
Momenteel geven wij trainingen op het gebied van personeelsmanagement, arbo, verzuim, sales, persoonlijke vaardigheden, gesprekstechnieken, arbeidsrecht, communicatie, situationeel leiderschapsstijlen en rolbewustzijn voor leidinggevenden.
HR(QI) B.V. vindt medezeggenschap een serieuze zaak. Als ondernemingsraad draagt de OR eraan bij dat er met alle in de organisatie aanwezige belangen zorgvuldig wordt omgesprongen. HR(QI) B.V. ondersteunt de OR bij de ontwikkeling van een volwassen en efficiënte overlegcultuur en helpt de OR om van de OR een stevige en onafhankelijke gesprekspartner te maken. Zoals hun bestuurder zich laat bijstaan door adviseurs, zo laat de OR zich ondersteunen door ons. Wij helpen de OR bij het bereiken van uw doelstellingen met opleiding, coaching en advies. Met onze opleidingen versterkt de OR inspraak- en medezeggenschapsorgaan. HR(QI) B.V. biedt een diversiteit aan (OR) trainingen aan. Dit varieert van basis- tot verdiepings cursussen voor gevorderden (ook maatwerk). Hieronder staat een korte opsomming van die gevarieerde trainingen.
Training voor OR
Basistraining
Wat betekent OR-lid te zijn of te worden? Dan kan de deelnemer natuurlijk putten uit zijn eigen ervaringen. Maar een OR-lid wordt ook geacht up-to-date te zijn over wettelijke kaders, actuele procedures, achterbancommunicatie én rechten en plichten. Een deskundige OR is voor alle betrokkenen, waaronder management en achterban, van grote waarde. Dus kennis van de artikelen 25 en 27 van de WOR zijn zeer belangrijk. HR(QI) B.V. stoomt deelnemers klaar voor hun rol binnen de OR. Dat doen wij met open opleidingen en studiedagen, maatwerkopleidingen, netwerkbijeenkomsten, coaching on the job en advisering.
Training voor gevorderden OR-leden
Hoe kunt u als OR-lid uw talenten optimaal benutten? Maakt uw OR-team slim gebruik van de wettelijke mogelijkheden? Begrijpt u de financiële informatie en kunt u het gesprek daarover aan? HR(QI) B.V. helpt u bij het (verder) ontwikkelen van de vaardigheden die u nodig heeft om te bereiken wat deelnemer wilt. Met onze opleidingen en trainingen helpen we u om draagvlak te vergroten, medezeggenschap te organiseren, en om de resultaten van de OR als geheel te verbeteren. Neem medezeggenschap serieus.
De OR heeft op grond van de Wet op de ondernemingsraden (WOR) recht op financiële informatie. Maar is die informatie wel compleet en helder? Geeft het een waarheidsgetrouw beeld van of het goed of juist slecht gaat met de organisatie?
HR(QI) B.V. gaat bij een uitnodiging van een klant/opdrachtgever altijd met z’n tweeën naar het intake-/kennismakingsgesprek. Hierbij is altijd een trainer, P&O en jurist of organisatieadviseur vertegenwoordigd. Wij willen een goede analyse maken van het opleidingsprobleem van de klant. Nadat wij ter plekke een diagnose hebben gesteld, volgt een voorstel voor de juiste training voor de doelgroep (OR) die perfect en naadloos aansluit bij de doelgroep. Tijdens het trainingstraject houden wij intensief contact met de afdeling P&O van betreffende klant, zodat wij beiden het traject kunnen monitoren en eventueel bijsturen indien nodig. Tussentijds vindt een evaluatie plaats, net als na afloop van de training. De deelnemers aan de training wordt gevraagd om een evaluatieformulier in te vullen (zie bijlage). Hieronder staat een korte uitwerking van de didactische vormen die wij gebruiken.
Didactische vormen
- De werkvormen zijn actief en gevarieerd, waardoor deelnemers continu en op een prettige wijze worden geprikkeld;
- Theoretische kennis vormt de basis, afgewisseld met praktische werkvormen, zoals rollenspellen, oefeningen, individuele opdrachten, simulaties of andere spelvormen;
- Didactische werkvormen spitsen zich verder toe op interactie in de vorm van groepsdiscussies en in subgroepen;
- Deelnemers vertalen zelf de aangereikte kennis en vaardigheden naar hun eigen situatie;
- Er wordt tussentijds gewerkt aan opdrachten gericht op de praktijk;
- Om onderlinge afstemming optimaal te realiseren, krijgen de deelnemers diverse opdrachten;
- Om gedrag zichtbaar te maken en te verbeteren hanteren wij rollenspellen. Deelnemers passen aangeleerd gedrag toe;
- Na elk dagdeel trainen formuleert men de eigen gedragsveranderingen.
- HR(QI) B.V. maakt gebruik van evaluatieformulieren én nazorg dat vertaald is in een eindgesprek met de klant na twee maanden van de training.